söndag 21juni

2009-06-21 - 09:43:05 [ Allmänt ] [ Kommentarer (1) ] [ Trackbacks () ]
igår när jag jobba kväll jobbade jag me en sommarvikarie. han e nog den mest menlösa, oangagerade människa jag mött.
för d första har han vatt mer sjuk än jobbat, han kommer fösent, eller kommer inte alls... jag kan bli tokig på sånt.
jag menar, hur kan man välja att jobba me människor om man inte tycker d e kul??? ställ dig på nån jävla fabrik nånstans eller jobba som vaktmästare eller va fan vet jag...
igår kom han iaf till jobbet, han började dagen med en s.k dubbelgång ( vi har vissa vårdtagare som vi går två till) men vår arbetskamrat han skulle jobba me va på larm. jag vet inte, jag kanske e dum i huvet men säger man inte d då till sin arbetskamrater å frågar om råd??? hur han ska göra?? jag menar man kanske kan gå till nån annan innan,eller kanske gå till denna vårdtagare och börja pyssla lite smått...? vi visste junte hur hans schema såg ut....
efter ett tag när han skulle börjat jobba för länge sen säger han... eeeh, jag har en dubbelgång här, men jag e själv. eeeeh... när kommer hon???
då säger jag... ja du kanske ska ringa henne å fråga?? hur ska jag kunna veta d??.. har du inget annat du kan göra så länge???
då visar d sig sen att då har han flera vårdtagare som ska ha medicin och som vi måste ha deligeringar på (vi måste gå en utbildning) å d har junte han.
då kunde jag inte va tyst utan sa till honom att sånt måste han kolla upp innan å prata me oss så vi kan ändra om våra scheman osv.
d han säger då e som vanligt..... eeeeh ahaaa oki! men ändå händer inget..
jag bad honom att försöka få tag på sarah som han skulle jobba me... han bara... eeeh oki! SEN SITTER HAN KVAR!!!
gör ingenting...

efter ett tag kommer våra arbetskamrater å vi börjar lägga om våra schema... då skulle han ta en vårdtagare för sarah som vi bara ringer till å kollar läget å påminner om mediciner som hon tar själv.
tar du den? sa sarah
eeeh aa... säger han, men gör inget mer... HALLÅ????? du har inte funderat på att skriva upp hennes telefonnr så du kan nå henne??? och kanske hennes namn???
äh jag blir tokig... jag klarar inte av d.. men jag va tyst!!!

sen hade han ytterligare dubbelgång senare på kvällen, då står vår arbetskamrat å väntar på honom utanför porten hos vårdtagarn... haha, då hittar vi honom på kontoret sittandes å läsa tidningen.... hahahahaha,detta e ett skämt!!

JA vi har klagat hos chefen, sagt till att detta håller inte... hon lovar att prata me honom å bla bla bla... men d e ju inga förändringar.
hade d vatt jag så hade jag kickat ut han direkt å tagit in en person som e intresserad av d han gör... d finns MASSA kompetenta människor som e arbetslösa å som skulle göra mycke för de här jobbet....

d kliar i mina fingrar, e bra sugen på att ringa till chefen, men jag e bara vikarie själv, haha, d skulle nog bli jag som blir utkickad då =0P å jag vet att d skulle inte hända något med *****. GAAAAAAAH, jag blir så förbannad å frustrerad.

kanske inte så kul att läsa om, men jag e bara tvungen att dela me mig om denna stjärna!!
men än e inte sista idioten född =0)

kram på er... hörs sen!

Kommentarer
Postat av: mikael ahlander

Haha, jag kan komma tillbaka och sparka honom!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Design by Linda