hoho, här e jag!

2010-06-08 - 10:31:45 [ Allmänt ] [ Kommentarer (0) ] [ Trackbacks () ]
Nej jag har inte försvunnit, har bara inte haft någon som helst lust att skriva... vädret har nog gjort sitt, jag har mest varit ute å glassat i solen =0)

hur som helst... sjukgymnasten gav mig en avslappningsstund me tens-apparaten när jag va där och till min stora förvåning så fixar hon en apparat till mig genom dom, så d kostar inte alls lika mycke plus att d går på frikortet, ni kan tro att jag blev glad!! Detta va för att hon ansåg att jag skulle behöva ha den en längre tid, även när lillskruttan kommit till världen.

Vi har nu vatt på familjeträff 2ggr. Och visst är det roligt att höra hur dom andra har haft det under sin graviditet och hur dom tänkt framtiden... men d va väl ingen direkt man kände att man klicka me. Kanske lite svårt att säga efter ett par ggr bara men d e juh allt vi har.
Efter första gången ville tommie egentligen inte gå mer, hehe.. och d va BARA för att barnmorskan tog fram en låååång smal tyggrej (såg ut som en orm) med en tygkudde i ena änden.. detta skulle föreställa navelsträng och moderkaka... tommie blev likblek å höll på å spy, hahaha, herre guh hur ska detta sluta? d känns tryggt å ha me honom på förlossningen ;o)
Nej men helt ärligt, visst har jag oroat mig hur d ska gå med tanke på hans tankar och oro över det som komma skall, han tror d ska skvätta blod, bajs och annan vätska överallt och att vår älskade lilla bebis är helt täckt av blod å slem. Han tror att han kommer bli tvungen att se hur jag blir som köttfärs mellan bena och att moderkakan läggs upp på magen med bebis... ja vad säger man?
men nu har jag tänkt om lite grann. Det kanske e lika bra att han har dessa tankar, så blir han förhoppningsvis glatt överraskad hur odramatiskt det är.

NU ska jag ringa lite samtal.. blir inte klok på allt vad försäkringskassan heter och a-kassan ska vi inte prata om..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Design by Linda