onsdag 3mars

2010-03-03 - 11:04:29 [ Allmänt ] [ Kommentarer (0) ] [ Trackbacks () ]

nuuu jädrar tänker jag inte bli störd medans jag skriver ner några rader..
har suttit flera dar nu å ska skriva här i bloggen, men så har d kommit nått imellan varje gång =0)

igår satt jag å väntade på att min läkare skulle ringa och ge mig svar på d trippeltest jag gjorde i början på förra veckan, för er som inte vet va d e så e d ett blodprov man tar i graviditetsvecka 15 för att se om d finns risk för kromosomavvikelser, det är helt frivilligt och vi valde att göra d för att d va gratis (kan inte göra för många tester) och för att vi haft/har en oro att nått ska gå fel. egentligen ökar risken för kromosomavvikelser när man passerat 30 år och man brukar du bli erbjuden dessa tester som finns.
efter att ha väntat hela dan (dom skulle ringa runt lunch) ringer äntligen telefonen.. men d en barnmorska som talar om att läkaren är sjuk och d e ingen annan som kan ge svar på proverna, så jag får vänta tills i morron (torsdag) å hoppas att dom ringer då! åååh frustrerande... nog för att jag inte tror att d e nått fel, men man e juh aldrig hundra.

Efter att ha kikat runt på blocket efter möbler till barnrummet, hittar jag helt plötsligt en jätte fin spjälsäng, jag slår till direkt, så nu har vi en säng ståendes i vardagsrummet, då den inte får plats nån annanstans =0)
känns juh jädrans bra när man kan fynda. sängen kosta 450kr och är i väldigt fint skick. d går att ha liggdelen i tre olika lägen och ena långsidan går att sänka om man skulle behöva, finns även gummifötter på så bebis kan hoppa runt å leva i sängen utan att d blir märken i golvet!



när vi skulle hämta sängen frågade dom om vi behövde ha ett skötbord me.. hehe, å d gör vi juh! har inte riktigt bestämt vad för modell vi skulle ha, eftersom rummet inte e så stort behöver man komma på bra lösningar, vi fick kika på d skötbord dom hade och d skulle bli kanon i vårt lilla rum. d liknar en bokhylla med skötbord och byrå under. så då får man förvaring på samma ställe som skötbord, KANON!! så när dom vill sälja d, kommer vi slå till igen, fynda e verkligen skitkul!! =0)

har juh turen att leva ihop me en målare, så skulle vi vilja måla om d så fixar han d på ett nafs!

jag har inte tagit tag i projekt-barnrum än, men jag ska försöka lägga all min energi på d nästa vecka. vi har alldeles för mycke skit där inne och d hade vatt gott att kunna ställa in d saker vi köper undan för undan till bebis, d e juh fortfarande lååång tid kvar tills trollet e här och mycke kan hända!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Design by Linda