Glad och lättad...

2013-10-19 - 17:45:36 [ Mollie ] [ Kommentarer (0) ] [ Trackbacks () ]
När mollie var mindre upplevde jag ett par ggr att hon lixom höll andan i sömnen. 
En av gångerna han jag tänka va f*n, måste jag skaka liv i henne igen men hon började andas självt. 
Detta har jag ändå intalat mig själv vara inbillning då det inte upplevts särskilt ofta. 

För ett tag sen fick jag kontakt med en underbar mamma som har en son med samma symtom som mollie men inte fått nån diagnos än. Vi har haft en del kontakt och bollat idéer, tips och känslor. ❤
Hennes son har gjort en andningsregistrering som visa att han led av obstruktiva andningsuppehåll. Han bör inte sova ensam...

Detta fick mig att börja tänka på det jag upplevt. Och tänka på den sövning mollie har framför sig. Det kanske är en risk och det borde kanske göras en registrering på mollie med för att va på säkra sidan.

I måndags ringde jag runt som en tok till läkare för att få gjort denna registrering men dem påstod att i regel gör man inte det på barn utan anledning och det är väntetider. Ni kan tro jag blev arg!!! Va fan, jag har ingen aning om detta skulle kunna innebära risk för lilltrollets liv...? Jag frågade damen vad jag skulle göra då jag upplevt detta.... Jaaa, du kan ju nämna det när ni kommer dit annars vet jag inte... Höh? Oki???
 Låter inte det lite knasigt att komma med en antydan samma morgon som hon skall sövas och som jag egentligen inte har belägg för? Jag vill ha det skriftligt på papper!!! 
Damen säger att hon kan ge mig en telefontid till den läkaren vi haft tidigare, den 25:e! 
Say what??? 
Men det är väl försent säger jag, det tar ju en vecka minst med registreringen.. 
Hon blev arg och sa att läkarna jobbar inte dygnet runt!!!! 
Jag tog tiden och la på..! 

Men igår kom en kallelse till barnfysiologen, jag blev så jäkla glad! Nu blir registreringen gjord innan den 31.e och jag kan andas ut... Lite iaf! ;) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Design by Linda