Dagarna som varit

2014-01-16 - 09:43:56 [ Familjen ] [ Kommentarer (0) ] [ Trackbacks () ]
I söndags jobbade jag ju hela dan så då blev inte mycket annat gjort. 

Jag hade en del planer och en lååång "to do"-lista för veckan men har fått skjuta upp allt då älskade Maja började kräkas i tisdag 😳
Hon klagade över magsmärtor när hon kom hem från dagis och under ett par timmar blev dom bara värre och värre, så när hon började ligga i soffan och vrida sig av smärta och gråta hysteriskt så förbereda jag oss för att åka upp till närakuten (tänkte att det kunde va blindtarmen eller nått).
Mitt upp i allt hör jag ett illvrål från vardagsrummet så jag springer in och hittar Maja kaskadspy 😳😳 
Så det var bara att avbryta allt, ringa hem Tommie från jobbet och börja torka! Det är svårt att ta hand om Maja, sanera så mycket som finns och samtidigt ta hand om en livlig bebis som är högt och lågt och vill va med mitt i där allt händer. 

Magsmärtorna avtog men kom tillbaka varje gång det var dax för henne att kräkas igen. Dom kom snabbt och intensivt så hon vråla bara rätt ut och började gråta. ❤❤ har aldrig sett nått liknande. 
Detta höll på långt in på natten men nu mår hon bättre. Dålig aptit men får i sig lite avslagen cola och nyponsoppa och nån tugga på smörgåsarna. 

Vi andra har klarat oss än så länge och hoppas det så förblir. 
Tycker ändå att det är konstigt om ingen av oss andra blir sjuka och det är magsjuka lillstrumpan gått igenom. Hmm...

Dagarna i bilder:


Mollie vägrar gå ur vagnen och försöker spänna fast sig med selen igen.


ET phone home! 😄


Maja har gjort sig redo för shopping 


Syskongos! 


Barnen "är och handlar". Det är så kul att se när dom leker tillsammans. Eller tillsammans och tillsammans. Mollie blir jätte glad om hon får va med Maja och Maja är glad för att ha nån att leka med som hon kan styra lite över.


Mollie stackarn fick sitta i sin stol på morgonen framför tv:n tills jag städat överallt.


Mammas sjukling! ❤ 


Mollie pratar i telefon.


Mollie har sett på Maja när hon går med väskor och massa armband och halsband när hon leker så Lillfisen härmar efter och kan gå länge så här fram och tillbaka. Hon tar gärna en repa förbi spegeln mellan varven så hon kan se hur fin hon är. 😉😂


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Design by Linda