Kräkningar...

2013-10-11 - 14:26:28 [ Mollie ] [ Kommentarer (0) ] [ Trackbacks () ]
Ett av mollies största besvär av refluxen är kräkningar. Hon kräks hela tiden, det spelar ingen roll om hon nyss ätit eller om det var flera timmar sedan, om hon sitter eller ligger, är vaken eller sover. Tycker så synd om henne att hon oftast inte får en hel natts sömn utan att sätta i halsen i sömnen och framkalla en kräkning. 
Fördelen (om det skall va något positivt) är att hon ju mest äter ersättning fortfarande och det är inget som varken ger otvättbara fläckar eller luktar. Ska väl tillägga att det oftast inte är några mängder men tillräckligt :)

Det går åt mycket handdukar iaf.. vi har handdukar överallt, vagnar, bilen, soffan, sängen mm.
Veckan innan mollie föddes köpte vi en tvättmaskin, å tack gode Gud för den!!! Det hade inte funkat utan... 

Jag börjar hur eller hur bli väldigt less på detta, jag torkar å torkar, är jag inte tillräckligt snabb så torkar hon själv (med händerna) och det blir kräks överallt. 
Jag funderar mycket på hur hennes magmun egentligen ser ut och om det ska behövas göra något åt :/ 

Jag minns en av gångerna jag ringde och prata med sjukvårdsrådgivningen, när mollie var ett par månader gammal och vi kom in just på kräkningarna. Damen sa i andra änden, att magmunnen nog skulle växa till sig till 4månader som normalt annars är hon väl ett typiskt kräkbarn. Hon började prata på om sitt och sina barn och att hennes son kräktes enda upp till 8månaders ålder men sen slutade det tvärt, bara på en dag.
Jag tänkte att herre gud för att ha det så här i 8 månader, tyckte att 2månader till lät långt. 

Nu är Mollie snart 10 månader och än visar inga tecken på att det skulle bli bättre. Men tiden har gått väldigt fort och vi har orkat, fast det vissa dagar känns som jag endast torkat och tvättat efter henne. Och JA, jag har tröttnat flera ggr! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Design by Linda