Ur en treårings perspektiv

2013-10-16 - 15:26:49 [ Maja ] [ Kommentarer (0) ] [ Trackbacks () ]
Majs har väldigt mycket tankar och funderingar just nu. Hennes mest använda ord är nog Varför... Och hon vill veta allt.
Varför är löv gröna? Varför måste man kissa hela tiden? Varför cyklar han? 
Frågorna är många och pågår ständigt 😄


Maja undrade idag varför hon inte kunde få en storebror.
Ja, vad svarar man på det så en treåring förstår? 
Jag sa iaf att storebror blir man om man är pojke och ens mamma och pappa får en bevis. Och vi har ju ingen pojke. Men vi har ju dig, en stor flicka som blev storasyster till Mollie. 
Maja svarar "-jag vill inte ha Mollie." "vi kan kasta henne i soppåsen." "jag vill ha en storebror sa jag ju". 
Tror inte mitt budskap nådde fram! 


 
Älskade unge! ❤


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Design by Linda