mammakläder...

2010-04-29 - 09:08:02 [ bebis... ] [ Kommentarer (0) ] [ Trackbacks () ]

vart finns de mammakläder i storlek XS?
jag börjar bli lite smått frustrerad över att inte kunna ha några kläder. Jag klagade i början, men shit pommes d blir bara värre.
Än så länge kan jag ha vanliga leggins men hur kommer d bli i sommar?? jag kommer bara kunna ha korta leggins då? Nu börjar jag få stora problem med överdelar. Sitter de inte för tajt så står tunikorna rakt ut... mammatröjorna är för stora för min lilla kropp, för att inte tala om mammabyxorna.. haha.. tydligen så ska man ha minst stlk 36 + 5kilo.
Men e d bara jag som har d här problemet?? och varför görs inte kläder i mindre stlk?
Jag hade så gärna velat bjuda ut älsklingen på restaurang när han fyller år. Men vadå, man kan junte gå ut i mjukisbrallor å T:s tröja?? 
d får väl bli att va hemma, som vanligt...

Innan hade jag fördomar om gravida mammor som jag tyckte såg chabbiga ut och risiga. SORRY.. men sant.
"hur kan hon gå runt i stora myskläder hela tiden?" " varför gör hon inget åt sitt utseende?" "hon som va så söt å brydde sig om sitt utseende förut""varför slutar man bry sig inte när man blir gravid?".

Jag har ändrat uppfattning och åsikt till fullo! jag beundrar dom som fortfarande klarar av att hitta snygga kläder och jag förstår verkligen dom som går runt i slappa kläder.
Uscha,jag mår nästan dåligt när jag tänker på d.. hur kan man va proppad med så mycke fördomar. för d e vi nog mer eller mindre allihop.. varför kan man inte bara bry sig om sig själv och sluta ha bekymmer om andra??







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Design by Linda