Nya undersökningar..

2013-12-11 - 09:47:19 [ Mollie ] [ Kommentarer (0) ] [ Trackbacks () ]
Fick ett nummer till en operationskordinator i Göteborg av en annan mamma vars barn också har laryngomalaci. 
Jag ringde idag för att se om det låg en kallelse och vänta på oss. Sist inväntade dom att skicka ut den tills det var 3veckor kvar till utsatt datum. 

Och jag tänkte att eftersom det snart är jul och nyår vill jag veta vad vi har att förhålla oss till och om vi blir tvungna att ha en plan B.
Hon kunde se att det var beslutat om operation men ingen kallelse så långt ögat kunde nå. Typiskt! 
Men hon lovade mig att få tag på ansvarig läkare och ligga på så vi förhoppningsvis skulle få veta en tid snart. Blir iaf inte innan jul tror jag..
Hon berättade också att det är beslutat om röntgen av tarmar och en 24-timmars undersökning av ph-värdet i hals och mage alltså en registrering av dom sura uppstötningar som mollie får. 

Men va??? När hade dom tänkt att vi skulle få veta allt detta? När det är dax? 😳 
Skitdåligt!! 
Det är väl viktigt för alla parter att informationen kommer fram så fort det är bestämt. Det lugnar ju en mammas hjärta att veta att dom tar detta på allvar, att utredning pågår och att vi får tid på oss att förbereda oss.
Det borde underlätta för läkarna med att slippa hysteriska föräldrar som ringer och härjar och gnäller om vad som borde hända och denna ovissheten. 

Jag frågade också efter alla provsvar, men hon kunde inte ge mig nått svar alls och hon trodde dom väntade med dessa tills alla undersökningarna gjorts... Tycker det är konstigt, när det är så många prover och tester som gjorts borde det väl va lättare att ge svar allt eftersom så inget glöms eller om det är nått vi vill veta innan en annan undersökning görs, dom är ju inte direkt avklarade på en vecka... Vi har hållt på i snart ett helt år. Och än verkar vi inte va klara.. 

Håll tummarna att dom snart ringer med mer info ❤


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Design by Linda