luftrörsvidgande och bvc-besök

2013-10-02 - 13:28:00 [ ] [ Kommentarer (0) ] [ Trackbacks () ]
vi kör på med luftrörsvidgande var 3:dje timma just nu.
Stackars liten låter som hon andas genom ett sugrör och slemmar igen :(
Vet inte om adrenalinet hjälper så fasligt mycke, men det blir iaf inte värre.
Vi ska tillbaka till barnmottagningen i morgon och få träffa en läkare igen. Förhoppningsvis får vi andningshjälpmedel utprovat som vi får med oss hem.
 
Just nu har vi en maskin hemlånad som heter Aiolos medical,den ser ut ungefär så här...

 
Man fyller den med medicinen och så ska innehållet ångas ut med hjälp av motorn. Ångan skall lillfisen då andas in och så skall det förhoppningsvis göra att luftrören vidgas och lösa upp slemmet.

I morse var vi även på bvc-besök. Vi går en gång i månaden för viktkontroller då Mollie är väldigt liten och inte äter riktigt.
Nu väger hon 6915g och är 80cm lång. Min lilla räka!!!
Hon hade planat ut lite i vikten och låg för tillfället Under sin låga kurva... inte positivt och mina varningsklockor ringer för fullt!!!! *sliter mina gråa hår*
Vet dock inte hur jag ska göra annorlunda :( vi kämpar på med maten och försöker få i henne vanlig mat och gröt varje dag. Vi gör väl framsteg men uppenbart inte tillräckligt stora. Det hon får i sig räknas fortfarande som smakpotioner och ersättnigen är snart inte alls tillräcklig.
Blir något att ta upp i morgon med läkaren iaf.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Design by Linda