torsdag 11juni

2009-06-11 - 09:39:12 [ Allmänt ] [ Kommentarer (0) ] [ Trackbacks () ]
igår va d en riktig jobbig dag på jobbet. jobba till 16. förväntade mig att sitta på så kallad IP-möte 13.30 till 16.00 då vi diskuterar våra vårdtagare.
Men vi va inte tillräckligt me folk ute under den tiden så jag fick avstå. Istället fick jag stressa runt som en tok å avsluta dagen med att sitta vak.
vår lille farbror har kämpat länge mot cancern, men nu hade den tagit över. Hans dotter va där men va tvungen att åka iväg för att hämta grejer då hon skulle vaka över sin pappa över natten. så under den tiden fick jag och efter en stund även sara (en arbetskamrat) sitta å pyssla om honom.
tyvärr han aldrig hans dotter tillbaka innan han tog sina sista andetag. han dog så stillsamt å fint! jag han ringa till våra sköterskor å tänkte att så fort dom kommit så ringer jag till anhöriga. Men 3min senare kommer dom in genom dörren å jag får ge dom beskedet.
det är aldrig roligt å man kan inte bli annat en berörd. dottern blev så klart jätte ledsen över att hon inte fick vara med vid dom sista andetagen men självklart också för att han hade gått vidare. d blev mycke tårar å vi (jag å sara) höll oss lite i bakgrunden tills sköterskerna kom å lät anhöriga ta farväl i lugn å ro.
när våra skötersker kom började vi göra ordning **** och göra honom fin tills begravningsbyrån skulle komma å hämta honom.
stackars sara, detta va hennes första dödsfall hon varit me om, hon blev nervös å skakis. självklart blev en annan lite skakis me, men det är inte första gången så man e lite mer förberedd  å vet lite vad som händer.

idag e jag ledig. men måste in på APT-möte på jobbet.. lite surt att behöva åka in på sin lediga dag. men tydligen e d obligatoriskt. drömde en del mardrömmar inatt om gårdagen så har inte fått nån bra sömn heller.
ska försöka bli klar med min sista inlämningsuppgift i skolan me. är lite för slapp på den fronten =0)

nu blir d dusch å bra musik.

ha en trevlig dag!
solen skiner än så länge =0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Design by Linda