fredag 22/5

2009-05-22 - 12:26:29 [ Allmänt ] [ Kommentarer (0) ] [ Trackbacks () ]

 igår när jag kom hem från jobbet 15,30 satte jag mig å kolla runt lite på nätet, kolla på tv å satt å fundera på vad jag skulle handla för mat till mig å älskling, tänkte dona färdigt allt tills han kom hem från jobbet... klockan 17:20 ringer telefonen, d e från jobbet, dom har kallabalik... två personal har inte dykt upp, en av dom ringde 40min innan han skulle börja å sjukanmälde sig.. TILL EN TELEFONSVARARE!!! hallå??? man måste väl ändå få personlig kontakt när man sjukanmäler sig så sent, förstår man inte d??
 dessutom undrar jag om han verkligen va sjuk, sorry... en ny sommarvikare som aldrig jobbat inom vården, i förrgår kom han för sent... när man lyssnar av svararn säger han... hej, öööh d e N**** eeeh jag mår.... öööh har feber... men... eeeeh ni kan väl ringa mig när ni hör d här... hej då!
vi ringde upp honom för att han skulle jobba som idag, måste juh veta om vi ska fixa vikarie... haha nej då ska han jobba idag som vanligt.... hm..... hur ska detta gå i sommar!! =0P
dom bad mig att komma in å jobba, å vad gör man inte... läget e väldigt sårbart å man vill junte ställa till d för sina arbetskamrater... så d va bara kasta på sig arbetskläder å börna in till jobbet... väl där e d STRESS på hög nivå. två dagsscheman fulla av vårdtagare som väntar på sin hjälp, den personal som va inne å jobba hade kommit efter i tiden eftersom dom va tvugna att ringa efter folk... d va bara att sätta igång.
samtidigt som jag jobba försökte jag ringa chefen, hon har juh sagt att vi får ringa när som, hur som!! å nu va d juh panik.. hade juh fortfarande ett schema kvar som ingen kunde ta... men henne gick junte å få tag på.
ringde fler arbetskamrater, men ingen kunde eller ville komma in å jobba...
så vi fick lösa d genom att ringa till dom som bara hade ett litet besök på kvällen då vi bara kollar läget... å dom vi går två till fick vi försöka ta själva!!! herre jävlar va vi slet...
klockan 20.00 får jag äntligen tag på chefen.. d va junte mycke till hjälp. hon sa bara att sånt här kan hända... du förstår lina att de här e sånt som händer i vården!!  men daaa, skojar du me mig. sånt här får bara inte hända. stackars vårdtagare som inte får si hjälp, personal som stressar så vi nästan får hjärtinfarkt... jag ordagrant sprang till alla jag kunde...
chefen ville att jag skulle ringa henne igen när vi hade d lite lugnare... så jag ringde 21.20 (vi slutar 22.00) vi pratar lite å jag säger att de här känns inte alls bra, jag har inte kunnat göra mitt jobb å vi har stressat vilket vårdtagarna känt av, e inte d ganska självklart??? å vi har nästan varit gråtfärdiga... å vad får jag till svars????

- (chefen) ja alla hanterar vi juh stress på olika sett, alla kanske inte kan dölja d... jasså gråtfärdig? d hjälper junte... 

- (jag) den stress vi fick uppleva idag e d nog ingen som kan dölja... vi har junte kunnat göra vårt jobb, vårdtagarna har juh betalat för en service som dom inte fått å man mår inge vidare... finns även vårdtagare som var missnöjda å irriterade

-  (chefen) ja men lina, ni har juh klarat d!! ni gjorde d bästa av situationen. Lina, så här kan d vara inom vården, jag har jobbat många år, sånt här uppstår... lina man måste kunna se framåt...

-(jag) vi har junte alls klarat d, dom har junte fått sin hjälp som dom ska få!!
 
lina jag har, lina så här är d, lina hit å lina dit... men för h*lvete, vad fan tror du?? ser jag ut som nån nybörjad 14åring som aldrig jobbat me människor?? hon fick d att låta som man va en liten trottsig snorunge, å allt man sa vände hon emot en.. precis som om man handlat fel...
på nått sätt får jag vibbar att chefen itne gillar mig... ska bli intressant när vi har lära-känna-möte (jag å chefen) den 28:e =0) 
jag har lite svårt att va tyst å e nog ganska obekväm för henne!! =0D

jaja, dagen idag blev itne alls som man tänkt sig... hade planer på att ta d lugnt, plugga lite.. njuta av d fina vädret.. 
men jag sov till 10:00 orkar verkligen inte sätta mig å plugga, e så tom i huvet... å d regnar!!!
inatt vaknade jag även av ett sjuhelvetes åskväder... d han inte sluta blixtra förrän d small utav bara fan. 
jag har ingenbra dag!!!

ikväll ska vi till anders, johanna å lille leo å käka egenfiskade kräftor, mumsigt!! man har iaf nått att se fram emot...

ha d gott alla.
KRAM



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Design by Linda