onsdag 5 maj

2010-05-05 - 16:12:04 [ Allmänt ] [ Kommentarer (1) ] [ Trackbacks () ]

dagen har spänderats i skolan och i sängen. fy tusan va trött man e. Tror dock att d beror på min "järnbrist". jag får fortfarande inte i mig tabletterna, d gör så ont i magen.
Var på apoteket igår för att jag blivit rekomenderad av min barnmorska att köpa flytande järn istället för att d ska va mildare. Men d va inget dom hade hemma. så jag ger mig inte me mina tabletter. nu tänker jag ta dom på dan istället för till kvällen och jag struntar i om jag ätit innan. d kan juh inte bli värre än va d e?
D e nämligen så att järntabletterna ska helst tas på kvällen för att man inte skall ha ätit i samband med tabletterna. Det är för att få bästa effekt av dom.
Jag ska till barnmorskan igen om tre veckor. så jag gör en liten förändring fram tills dess å ser om d ger resultat.

Nu måste jag även tillägga att min älskade Linda i västervik ska också ha BEBIS!!! shit va glad jag är... Hon har nyligen varit hos barnmorskan och sett att allt är bra. Hon är nu i vecka 14!!! JIPPI...
Lycka till nu älskade vän! för i vinter ska vi ha barnvagnsrace genom stan =0)

nu bär d av till arbetsförmedlingen, där skall det hållas informationsmöte från försäkringskassan om föräldrapenning och allt där till. hua, ja d e en enda stor jungel med ledighet, pengar och vad man har rätt till å inte!!
hoppas jag blir klokare efteråt...

take care!


Kommentarer
Postat av: Louise Ask

Vad är det för järntabletter du äter?

Jag har ätit/äter Niferex kappslar och jag har inte haft några problem alls med dom. Jag har ätit frukost först, sedan ca 2 timmar efter har jag tagit tabletten, sedan 1-2 timmar efter det så har jag ätit mat igen. Har inte känt av tabletterna alls..

vad har du i HB? Jag låg som lägst 119 (6 mån) men nu när jag var nere för en vecka sedan så är det uppe i 138 och jag är ju beräknad att få 19 maj =)

Lycka till hoppas du får ordning på magen.. =)

2010-05-06 @ 14:56:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Design by Linda