Provsvar från gastroskopin

2013-11-06 - 15:56:37 [ Mollie ] [ Kommentarer (0) ] [ Trackbacks () ]
När mollie genomgick gastroskopin tog läkaren biopsier. Dom har vi inte fått svar på än.
Men samma dag fick vi veta hur det såg ut i vårt lilla hjärtas kropp. 
Öron-näsa-halsläkaren såg att laryngomalacin var oförändrad, det var trångt, lite rött och svullet. Men eftersom det inte var planerat nått ingrepp gjordes inget åt det!? 
Jag kan tycka det var lite märkligt, då det handlar om ett litet klipp och varför inte "passa på" när hon ändå var nedsövd och dom var i halsen och dona. 
När jag sedan fick prata med läkaren (ska tillägga att det inte var samma läkare som vi vanligtvis har på öron som gjorde laryngoskopin) så tyckte han att dom besvär mollie har kan vara en anledning att ändå göra ett ingrepp, men att man måste överväga för och nackdelar med en ny sövning... Jag fattat ingenting?? 

När vi pratade med barnkirurgen som gjorde gastroskopin, sa han att mollie är röd och irriterad i magsäcken och tolvfingertarmen. Hon hade även en förslappad magmun. 
Hon får fortsätta äta nexium för magsyran och så ska vi göra en ny gastroskopi om ett halvår. 

Jag föreslog att öronläkaren skulle komma fram till ett beslut innan nästa sövning och i så fall vara med då och göra "klippet". 

Jag frågade efter svaret på andningsmätningen men ingen visste nånting. 
Så idag har jag ringt efter en telefontid med vår öron-näsa-halsläkare vi haft tidigare och hoppas på mer svar. 

Jag fick även veta att det filmades under hela undersökningen så jag ska försöka få ta del av detta! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Design by Linda